\"نبي‌اله شهروان\" سرپرست معاونت صنايع‌دستي سازمان ميراث‌فرهنگي،صنايع‌دستي و گردشگري استان کردستان با بيان اين مطلب به ميراث‌آريا (chtn)گفت : اين تسهيلات از محل اعتبارات داخلي استان و در راستاي توسعه بخش خصوصي تامين شده است.

وي خاطرنشان کرد: تسهيلات مورد نظر به يک شرکت تعاوني متشکل از ‪ 17 مربي فعال عرصه آموزش صنايع دستي استان واگذار خواهد شد.

به گفته شهروان تا قبل از اعطاي اين تسهيلات آموزشگاه‌هاي صنايع دستي کردستان به صورت غير رسمي فعاليت مي‌کردند و به همين دليل در سه ماه گذشته بسياري از اين کارگاه‌ها تعطيل شد.

سرپرست معاونت صنايع‌دستي سازمان ميراث‌فرهنگي،صنايع‌دستي و گردشگري استان کردستان به شيوه واگذاري کارگاه‌هاي صنايع دستي به اين شرکت تعاوني اشاره کرد و افزود: واگذاري ساختمان و وسايل آموزشي صنايع دستي با رعايت ضوابط مندرج در آيين نامه اجرايي واگذاري اموال دولتي صورت خواهد گرفت.

شهروان عدم فعاليت کارگاه‌هاي صنايع دستي در سطح استان را بزرگترين دغدغه خواند و افزود: توسعه صنايع دستي و ماندگاري آن به تداوم آموزش وابسته است.

وي بيان کرد: تنها راه توسعه آموزش صنايع دستي در کردستان واگذاري آن به بخش خصوصي است.

اين مقام مسئول فعال کردن کارگاه‌ها را حرکتي اساسي خواند و افزود: اين صنعت در استان کردستان جايگاه ويژه‌اي دارد و علاقمندان زيادي هم جذب کرده است.

‪خاطرنشان مي‌شود؛ ۱۲‬هزار و ‪ ۲۰۰‬نفر به صورت صنفي و افزون بر ‪ ۷۶‬هزار و ‪ ۵۰۰‬نفر نيز به صورت خانگي در زمينه صنايع دستي در استان کردستان فعاليت مي‌کنند.
114/


انتهای پیام/

کد خبر 1386082119